TEMAN TEMAN SEFIKRAH

Friday, February 18, 2011

AZMIN JANGAN BERLAGAK - PUNGGONG HANG PUN ADA TAIK MELELEH.



Agak lama tidak mengulas berkenaan situasi politik semasa. Malah, boleh dikatakan agak lama juga aku tidak menulis. Walaupun pelbagai perkara telah berlaku di serata dunia, semua itu tetap tidak menarik minatku untuk menulis. Aku lebih selesa menjadi pembaca sahaja.

Namun, ada satu perkara yang membuatkan tanganku ini gatal kembali - gelagat kaduk naik junjung makhluk yang bernama Azmin Ali.

Cerita panjang takde guna gak tentang mamat anai anai nih.

Buat Azmin :

1. Parti ko sendiri pun tunggang langgang kerana game ko - so ko tak yah nak berkokok lebih lebih.

2. Sejak bila dalam Pakatan ada Godfather? - so ko takyah nak perasan ko leh kawal komponen Pakatan kerana ko menang Timbalan Presiden PKR. Ko memang Timbalan Presiden PKR. Diulangi - PKR. Bukan Pakatan. So, jangan dok perasan sangatlah.

3. Sebelum ko nak sibuk hal kerusi, ko patut cermin dulu kekuatan yang ko ada - sampai bila parti ko cuma nak ada calon tapi takde petugas? Yang ramai ramai yang ada tu hanya pengikut bontot pemimpin dan bukannya petugas. So, jangan berlagak baguslah Azmin Ali.

Kalau aku nak tulis, byk lagi aku boleh tulis. Tapi cukup setakat nih dulu. Bukan apa, takut muntah hijau jer bercakap soal parti ko nih.

1 comment:

  1. aku rasa ko ni adalah duri dalam daging PAS...xpun pencacai UMNO...

    ReplyDelete