TEMAN TEMAN SEFIKRAH

Friday, July 9, 2010

APABILA BABI MENGGELAR TAPIR DENGAN PANGGILAN BABI



Isu sesat menyesatkan atau dahulunya disebutkan sebagai isu kafir mengkafir telah kembali dinyanyikan oleh beberapa orang pemimpin politik dari kalangan UMNO dan PAS.

Isu ini timbul semula selepas kegatalan mulut Shafie Afdal gagal dibendung. Tambahan pula, kegatalan yang dihidapi beliau itu digaru pula secara manja oleh Mahfuz Omar. Maka, semakin mengelejatlah jadinya. Macam cacing kepanasan sahaja lagaknya.

Penulis sangat bersetuju isu ini diperbincangkan secara ilmiah dan secara terbuka supaya salah faham yang timbul dapat dicarikan penyelesaiannya.

Masyarakat akan terus menerus keliru jika Shafie Afdal yang menuduh dan Mahfuz Omar yang menjawab kerana kedua duanya bukanlah "insan berautoriti" dalam bidang agama walaupun penulis meyakini Mahfuz Omar jauh lebih memahami berbanding Shafie Afdal.

Elok sekali jika ulama ulama UMNO yang berkubu di JAKIM, JAWI, YADIM dan sebagainya serta ulama Pro PAS yang berkubu di pondok pondok tampil ke hadapan dan bertemu di medan bagi mencari jalan untuk menguraikan kekusutan yang telah lama mencelarukan pemikiran umat Islam di Malaysia ini.

Apabila babi menyebut "BABI KAU" kepada tapir......

Muhasabahlah wahai insan......

No comments:

Post a Comment