TEMAN TEMAN SEFIKRAH

Friday, July 23, 2010

IBRAHIM ALI SEMAKIN HILANG AKAL



Ibrahim Ali mencadangkan pembubaran UMNO dan PAS jika kedua dua parti ini gagal membentuk kerjasama bagi menyatu padukan Melayu.

Sukar untuk kita baca pemikiran makhluk yang bernama Ibrahim Ali. Ibrahim itu indah. Ali itu juga indah. Malangnya, Ibrahim Ali tidak seindah namanya.

Siapa Ibrahim Ali untuk bercakap soal perpaduan Melayu? Dia adalah makhluk perosak di dalam UMNo dahulu. Dia juga makhluk perosak ketika menumpang di atas anak tangga milik PAS. Terkini, beliau juga yang menjadi makhluk prosak di dalam Dewan Rakyat.

Jika dibubarkan UMNO dan PAS, Ibrahim Ali mencadangkan diwujudkan satu parti baru yang berteraskan Islam dan nasionalisme Melayu.

Ketara benar betapa buta hatinya Ibrahim Ali. Minyak dan air boleh didekatkan tetapi tidak mungkin disatukan. Islam dan nasionalisme Melayu ibarat dua garis selari yang jalan beriringan dan tidak mungkin bertemu sampai bila bila pun.

Nampak sangat Ibrahim Ali cuba untuk mengambil kesempatan di atas suasana politik yang ada kini. Namun, wajib kita menyedari perangkap Ibrahim Ali kerana kita sudah terlalu faham sepak terajang politik makhluk yang bernama Ibrahim Ali ini.

Penyatuan dan perpaduan hanya akan dapat dicapai hanya dengan Islam dan berpandukan Islam. Tidak ada semangat nasionalisme yang mampu menyatukan semua bangsa.

Perpaduan yang kita inginkan adalah perpaduan bangsa Malaysia dan bukannya perpaduan Melayu sahaja dan perpaduan nasuional itu hanya akan dapat dicapai dengan Islam sebagai asas dan panduannya.

Ibrahim Ali...pergi jahanam dengan idea gampang lu tuh.

Muhasabahlah wahai insan......

No comments:

Post a Comment