TEMAN TEMAN SEFIKRAH

Thursday, July 22, 2010

UMNO SUDAH KUAT : JADI APA PERLUNYA UNTUK TERHEGEH HEGEH MEMIKAT PAS ?




Najib Tun Razak kata ahli UMNO sudah mencecah 3.2 juta orang dan ini membuktikan UMNO sudah sangat kukuh dan kuat. Selain itu, angka itu juga membuktikan betapa salahnya dakwaan pembangkang yang sering menyebutkan bahawa rakyat benci dan meluat kepada UMNO.


Persoalan Pertama
Jika UMNO sudah kukuh dan kuat, apa motifnya untuk UMNO bersungguh sungguh memikat PAS dan meruntuhkan Pakatan Rakyat? Logik.

Persoalan Kedua
Pihak yang menang dan kuat mana mungkin menawarkan gencatan senjata kepada musuh yang sudah nyawa nyawa ikan. Jadi, yang kuat itu sebenarnya siapa? UMNO atau musuh UMNO? Yang nyawa nyawa ikan itu pula siapa? UMNO atau musuh UMNO? Logik.

Persoalan Ketiga
Memiliki ahli seramai 3.2 juta orang. Ini kelakar bulan merdeka 2010. Are you sure 3.2 million membership? Mungkin setelah dicampurkan dengan ahli yang sudah meninggal dunia, ahli yang sudah lompat parti, ahli ahli hantu, Myanmar, Pakistan, Filipina dan sebagainya barulah bertemu dengan angka 3.2 juta orang yang disebutkan itu.


Renungan
Ibarat artis yang mengaku "rumahtangga kami tidak bermasalah dan kami tetap bahagia" tetapi seminggu selepas mengeluarkan kenyataan tersebut gegak gempita bercerai berai menangis seantero Malaya. Begitu jugalah UMNO. Tak pasal pasal mengaku kuat sedangkan orang tak kata apa pun. Nak cover malulah tu. Dah tak lamalah tu.

No comments:

Post a Comment